Stella

W 1882 roku Pietro Stella rozpoczyna powolny proces tworzenia modelu organizacyjnego, który w bardzo szybkim tempie zaczyna prosperować na takim poziomie, by być zauważonym wśród innych potentatów włoskiej przedsiębiorczości. Początki produkcji to świeczniki z mosiądzu, noże, korkociąg i w niewielkiej skali armatura. Wszystkie produkty charakteryzowały się wyrafinowaną estetyką i oryginalnymi kształtami. Z każdym rokiem wraz z rosnącym zapotrzebowaniem rynku na obecność wody i urządzeń sanitarnych w budynkach mieszkalnych firma Stella zdecydowała się rozpocząć produkcję kilku serii armatury łazienkowej. Chcąc zaspokoić gusta najbardziej wymagających klientów, wprowadza na rynek pierwsze kolekcje wyposażenia łazienki. Były to linie: Italica, Roma i Eccelsa. Sprzedaż tej wyjątkowej na tamte czasy armatury z każdym miesiącem rosła, co konsekwentnie doprowadziło do jej promowania na innych europejskich rynkach. W roku 1956 rozpoczyna się sprzedaż rozwiązania Isomix, pierwszego włoskiego termostatu, jak się później okazało jednego z pierwszych na świecie. Isomix jest do dzisiaj wizytówką Stella, która jest dumna, że stworzyła produkt, który zmienił styl życia wszystkich Włochów. W latach 80-tych Stella rosła w siłę, a jej sztywno nakreślona koncepcja w projektowaniu i produkcji zaczęła zdobywać coraz to większe uznanie. Duży nacisk na dynamikę, oryginalność kształtów i ergonomię przy projektowaniu nowych kolekcji odegrały kluczową rolę w kreowaniu wizerunku firmy. Z czasem ostre kąty i surowe konstrukcje ustąpiły miejsca bardziej miękkim, zaokrąglonym i bardziej finezyjnym formom.

W roku 1976, Stella nabyła patent dla rozwiązania dźwigni regulacji temperatury i strumienia wody w formie joysticka i zleciła projektantowi Carlo Santi zaprojektować linię armatury, która jako pierwsza będzie wyposażona w to rozwiązanie. Joystick jest nadal dość powszechny w świecie armatury spod znaku Stella Rubinetterie. To był kolejny sukces technologiczny firmy i namacalny dowód pomyślnej współpracy z architektami i projektantami. Współpracy, której nikt wcześniej nie odważył się wypróbować. Dzisiaj Stella Rubinetterie to marka, która systematycznie pracuje nad utrzymaniem wciąż niesłabnącej popularności. Pozycji, która na przestrzeni kilkudziesięciu ostatnich lat stała się bezprecedensowym wzorem dbałości o szczegóły i wierności ideałom. Aby uczcić 130 rocznicę powstania firmy, Stella stworzyła wyjątkową książkę pt. „Dążenie do doskonałości”. Książka została zaprezentowane w wersji XXL (wymiary 1,5 m x 1,5 m) w prestiżowych lokalizacjach , takich jak: Piazza Duomo w Mediolanie i Piazza Repubblica we Florencji. Ostatnie lata działalności firmy charakteryzują się jeszcze większym wzmocnieniem i wyeksponowaniem tych podstawowych wartości i ideałów, które to przyniosły największy sukces przy tworzeniu marki Stella. Marki, która jest naprawdę wyjątkowa.